Registracija motocikla

Na ovoj stranici saznaćete šta vam je sve neophodno da biste registrovali svoj motocikl, kao i koliko iznose troškovi registracije u zavisnosti od kategorije dvotočkaša.

Kako tehnički pregled za motocikle funkcioniše u praksi?

Kada dodjete kod privrednog društva koje je ovlašćeno za vršenje tehničkog pregleda kreće provera dvotočkaša, od uređaja za upravljanje pa do opreme motocikla (12 koraka koji su definisani u pravilniku o tehničkom pregledu).

Tehnički pregled

Zbog specifičnosti motocikala, vlasnici ovih motornih vozila neretko pribegavaju modifikaciji motocikala ugrađujući dodatke koji su naknadno pravljeni i razlikuju se od fabrički ugrađenih delova i sklopova. Baš to je prepreka za prolazak motockala na tehničkom pregledu. Svaki motocikl na tehničkom pregledu treba da se pojavi u onakvom stanju u kakvom je izašao sa fabričke linije (misli se na delove, sklopove i podsklopove).

Krenućemo redom

  • Pre tehničkog pregleda treba ukloniti naknadno ugrađene kofere, bisage, dodatni vizir ili dodatne farove. Nosači dodatnog vizira i kofera mogu ostati na motociklu.
  • Ako dimenzije guma i diskova koje imate na motociklu nisu fabrički propisane nećete moći da prođete tehnički pregled. Tehnički pregled sa dimenzijama guma ili diskova koje ne propisuje proizvođač moći ćete da prođete samo ako za njih imate dokumentaciju o atestu i homologaciji.
  • motocikl mora imati blatobran (ako ga je imao kadaje izašao iz fabrike – a najveći broj jeste) na koji je zakačena registarska tablica. Tehnički ne možete proći ako je registarska tablica zakačena na drugo mesto na motociklu
  • Tehnički ne možete proći ako ste fabričko osvetljenje modifikovali. Najčešći slučaj je ugradnja ksenon svetala. Takva svetla morate skinuti i vratiti orginalna pre odlaska na tehnički pregled.
  • Posebno se skreće pažnja na svetlosnu grupu ako motocikli dolaze iz Engleske, Australije ili SAD. Kod motocikala iz Engleske i Australije snop svetlosti više osvetljava levu stranu, a trebalo bi suprotno (desna strana snopa koja ide uz ivičnjak treba da bude jača od leve koja osvetljava suprotnu traku). Kod motocikala iz SAD, pokazivači pravca su često drugačije boje od propisanih u Srbiji. Ta boja bi trebala da bude narandžasta.
  • Registarska tablica motocikla ili mopeda mora biti osvetljena.
  • Izduvni sistem na motociklu mora biti identičan onom koji je ugrađen u fabrici
  • I na kraju, ostaje da definišemo razliku između motocikla i mopeda. Da biste registrovali moped, potrebna je potvrda proizvođača da je maksimalna brzina koju može da razvije 45 km/sat. To je i glavna razlika između motocikla i mopeda. Prilikom registracije, moped dobija tablice žute boje i registruje se svake godine.

NAŠ PARTNER ZA REGISTRACIJU MOTOCIKALA

registracija-03