Jedan od najpopularnijih motocikala u Kawasaki gami, ali i generalno, u svojoj klasi, svakako je model Versys, koji se kupcima do sada nudio u dve verzije – sa motorom od 650 i 1000 „kubika“, a ovih dana, zvanično je predstavljena nova verzija Versys 1100, koju, kao što već možete zaključiti, pokreće agregat veće zapremine.
Iako povećanje od svega 56 kubnih centimetara (na 1099 cm3), postignuto povećanjem hoda klipa za 3 mm uz nepromenjen prečnik, nije nešto značajno, modifikacije na pogonskoj jedinici su znatno obimnije nego što se čini, budući da je i usisna grana za dva „srednja“ cilindra duža, zamajac veće mase, dok su nova i bregasta vratila, sve u cilju povećanja obrtnog momenta na srednjim režimima rada.
Povećan je i stepen kompresije, i to sa 10,3:1 na čak 11,8:1 što je sve rezultovalo povećanjem snage za oko 15 KS te se Versys 1100 sada može pohvaliti sa 135 konjskih snaga pri 9.000 obrtaja, kao i 112 Nm već pri 7.600 o/min.
Uz snažniji agregat, Versys 1100 je dobio i novi hladnjak ulja, veći zadnji kočioni disk (za 10 mm), a modifikovana je i izduvna grana, baš kao i režim rada KQS „quick shiftera“, koji sada već „prebacuje“ u naredni stepen prenosa na 1500 obrtaja u minutu. Izmenjen je i prenosni odnos, koji je sada „duži“ što omogućava da motocikl krstari putevima na nešto nižem broju obrtaja nego li do sada.
Kao i do sada, Kawasaki Versys 1100 će se kupcima nuditi u tri osnovna paketa opreme – standardni, S i SE, gde SE dolazi opremljen sa Showa elektronski kontrolisanim polu-aktivnim oslanjanjem, a u odnosu na „stari“ Versys 1000, novi model je dobio i USB-C port na levoj ručki kormana.
Cena za Versys 1100 kreće od 12.729 evra za osnovnu verziju, Versys 1100 S košta 15.259 evra dok za Versys 1100 SE treba izdvojiti 16.939 evra. Naravno, za dodanu personalizaciju, tu su još i četiri paketa opreme – Light Tourer, Tourer, Tourer Plus i Grand Tourer.