Kawasaki Ninja 1100SX

Nakon što je popularni model Versys iz Adventure klase dobio unapređenu pogonsku jedinicu, sada zapremine 1100 ccm, sličan tretman je primenjen i na Sport Tourer model Ninja 1000SX, koji sada, zahvaljujući motoru veće zapremine, nosi novu oznaku Ninja 1100SX.

Velikih vizuelnih razlika u odnosu na prošlogodišnji model nešto i nema, ako izuzmemo natpis na motociklu kao i boje, koje se inače vrlo često menjaju, praktično od sezone do sezone. Naravno, najveća novost krije se „ispod oklopa“, kod već pomenutog pogonskog agregata.

Zadržan je prečnik klipa od 77 mm, ali je zato povećan hod sa 56 na 59 mm, čime je ne samo povećana zapremina, već i obrtni moment, i to u srednjim režimima rada, već od 7.600 obrtaja u minutu. Isto tako, maksimalna snaga se sada postiže već na 9.000 o/min, što je za čitavih 1000 obrtaja niže nego li pre.

Treba reći i to da je maksimalna snaga zapravo smanjena sa 140 na oko 135 KS, ali to ne treba da čudi jer je ovaj agregat po karakteru znatno drugačiji, „pitomiji“ od onog od 1043 ccm koji je pokretao Ninja 1000SX i koji je tražio da se „vrti“ kako bi pružio željene performanse.

To potvrđuje i činjenica da su nova i bregasta vratila, koja sada pružaju nešto manje „podizanje“ ventila, a modifikovana je i usisna grana, sve u cilju povećanja brzine protoka vazduha što je doprinelo povećanju obrtnog momenta, a doprinos tome dao je i zamajac nešto veće mase.

Oslanjanje je ostalo nepromenjeno, dok je kočioni sistem pretrpeo minimalne izmene budući da su sada u upotrebi klasični perforirani diskovi, umesto pređašnjih tzv. „latičastih“. Zadnji disk je dobio i nešto veći prečnik – 260 mm umesto 250 milimetara koliko je bio ranije.

Verzija Ninja 1100SX SE se, pored grejanih ručki, može pohvaliti i Ohlins S46 podesivim zadnjim oslanjanjem, kao i prednjim Brembo M4.32 monoblok čeljustima i Brembo diskovima, čeličnim pletenim crevima kao i Brembo glavnim kočionim cilindrom, sve u cilju bolje zaustavne moći i osećaja pri kočenju.

Cena za Ninja 1100SX u osnovnom izdanju iznosi 14.816 evra, pa ide sve do 18.170 evra za Performance Tourer paket opreme dok za Ninja 1100SX SE treba izdvojiti 16.444 evra, odnosno 19.798 evra koliko košta najopremljeniji SE Performance Tourer.