Iako mnogi već uveliko tvrde da je sajmovima, kao manifestacijama tog tipa koje poznajemo, odzvonilo, ono što je sigurno jeste da EICMA, kao jedan od najvećih salona motocikala na svetu, definitivno ima budućnost!
Dešava se u pravo vreme za svakog iskrenog ljubitelja dvotočkaša, gde se na jednom mestu može videti sve šta se nudi od noviteta za narednu sezonu, ali i pravac u kojem se kreće moto-industrija. Dok automobile ili neke druge stvari možda i možete kupiti “na neviđeno”, kod motocikala je pravilo da na njih mora da se “sedne i opipa”.
Kawasaki je iskoristio ovu priliku da na evropskom tržištu predstavi nekoliko noviteta, koji ili zamenjuju dosadašnje u ponudi, ili su potpuno novi u svojoj klasi.
Pre svega, tu je model Kawasaki Z 7 Hybrid, koji, kako mu i samo ime govori, objedinjuje klasični SUS agregat sa elektromotorom, a nedavno je predstavnicima medija prikazana i sportska verzija u obliku Ninja 7 Hybrid motocikla. Obe 7-ice Hybrid su čistokrvni hibridi, što će reći da mogu da rade i u kombinovanom režimu, ali i samo na električni pogon. Uz pomoć polu-automatske transmisije, na vozaču je da odabere da li će on sam vršiti promenu stepena prenosa ili će se to automatski obavljati bez njegovog „upliva“.
Po prvi put su na nekoj sajamskoj manifestaciji zvanično prikazana i dva nova električna modela Kawasaki Ninja e-1, odnosno Z e-1, koji su prvi “pravi” električni motocikli ove japanske kompanije. Dizajn je tipičan za japanske sportske dvotočkaše, ali se ispod oklopa ne nalazi uobičajeni motor sa unutrašnjim sagorevanjem već dve baterije od 30 Ah. Snaga je deklarisana na 12 KS, a maksimalna brzina limitirana na 100 km/h, uz domet od oko 70 km.
Posetioci su imali priliku da vide i “nove” modele Ninja 500 i Z 500, koji su zapravo naslednici dosadašnjih motocikala Ninja 400 i Z 400. Umesto agregata od 399 ccm, nove dvotočkaše sada pokreće motor od 451 kubika radne zapremine, čime su ujedno i dobijeni i novi nazivi modela. Isti agregat nalazi se i u Urban Cruiser motociklu Eliminator 500, koji na evropsko tržište stiže, tačnije, vraća se 2024. godine.
Jednako veliku medijsku pažnju privukli su i motocikli specijalne edicije posvećene 40 godina supersportskih Ninja modela, te su u skladu s tim, prilagođene i livreje ovih dvotočkaša u stilu ’80-ih (crveno-crna) i 90’-ih godina (zeleno-plavo-bela).
Jedan od najupadljivijih je svakako i novi Kawasaki ZX-4R 40th Anniversary koji zaista izgleda spektakularno! Ne postoji drugi načini kojim bi se definisao ovaj jubilarni ZX-4R, koji raspolaže motorom od svega 400 ccm radne zapremine, ali koji se “vrti” u režime visokih obrtaja, poput trkačkih mašina.